Alla inlägg under augusti 2013

Av Emilie - 31 augusti 2013 19:16

Det var riktigt gott.
Laxfilé med creme fraiche, fetaost, färskt timjan och lite peppar. Såsen blandas först och breds sen ut över laxen. Till 4 port behövdes 1 liten c.f & 1 fetaost. In i ugnen 200 grader 10-20 min beroende på hur man vill ha sin lax, till detta hade jag kokt broccoli och haricot verts.

Det här med 16:8 har funkat bra än så länge. Det blev ganska trög nedgång på bara lchf eftersom kroppen är van antar jag, men nu hoppade jag ner ganska snabbt ca 1,5 kg. Sjukdomen kan ju ha hjälpt till med.

Jag har visst minskat magsäcken lite med för igår blev det taccos och jag tog som vanligt på tallriken, men orkade Inte äta upp, och jag gjorde det inte av snålhel heller. Förr hade jag alltid massa tortilla till också.
Så... Bra för mig.

Imorgon är dett ettårskalas, jag kommer antagligen fuska lite då, men jag hoppas jag är sugen på en jogg påkvällen när vi kommer hem.

Vi har en händelserik vecka framför oss, spännande om vi hinner med.

Av Emilie - 28 augusti 2013 20:29

Fy Fabian att jag fick så jag teg!!Grym halsont och feber antar jag för varje liten cm i kroppen gör ont.Än så länge var det inte halsfluss iaf. Fick kollat hos en sköterska morse när jag ändå var på bvc med sonen.Jag har preppat med Zyx, Alvedon och sterpsils. Såklart har chefen samma symptom och de andra på jobbet får jobba arslet av sig. Känns ju så lagom bra. Typiskt! Det var lätt att hålla 16:8 idag iaf, förutom halstabletter då. Klarade nog nästan 5: 2 varianten med :) usch, jag hoppas på mirakel inatt.

Av Emilie - 27 augusti 2013 20:56

Denna veckan har jag verkligen förstått vilken känsloätare jag är.

Eller jag har vetat det sen i början av sommaren då jag blev otroligt arg och stressad på en person på jobbet typ dagligen. Jag försökte lugna mig med kakor osv som fanns i närheten. Men det hjälper ju lagom mycket.

Han är som tur är borta nu och det är lite lättare att kontrollera mina känslor. Jag ser situationer där jag skulle ha tagit något i förbifarten, men låter bli. det känns skönt varje gång jag låter bli, Vaje gång är en vinst.


Det är hopplöst att vara känsloätare, eller inte hopplöst eftersom det går bra nu, men bara tack vare lchf helt klart man måste bara hitta sin egen väg, hellre det än att försöka stänga av känslorna, om man nu kan det.

Av Emilie - 27 augusti 2013 20:19

Efter all mat igårkväll var det verkligen läge att börja testa 16:8. Jag var lite hungrig på morgonpromenaden med hunden men sen inget förrän det var dags för lunch 11.30 Väldigt märkligt eftersom jag normalt blir hungrig runt 10 efter att ha ätit frukost kl 6. Ska bli spännande att se hur det blir imorrn.

Jag åt lunch, pannbiff med salladsbuffé. Sen på väg hem tog jag en herbalife protein bar för att klara aveeftermiddagens stalltjänst. Jag blev så himla sugen på en joggingtur när jag såg alla andra på elljusspåret. Men nåt har börjat kännas i halsen som jag inte är sugen på att förvärra. Så fick tvinga mig att stanna inne.
Typiskt!
Hemma från stallet blev det en proteinsmoothie och lite glass. Kl 20 tog jag sista skeden, glömde att jag borde ha ätit klart till kl 19.30 eftersom vi äter lunch kl11.30
I veckan blir det stort test på jobbet. Ska nämligen baka fredagskakan på jobbet, moccarutor, det som är såååå gott. Får bita mig i fingrarna tror jag.
Nu är det dags att duscha! Gokväll

Av Emilie - 26 augusti 2013 21:47

Idag blev det grillade kotletter, ugnsgrillade rödbetor m lite honung o tumjan samt bea.
Efter en återhållsam helg var jag väldigt sugen på glass, så idag blev det hemgjord punchglass/romglass. Guuuu så gott det blev. Jag följde mitt tidigare vaniljglass racept och la till 1 tsk romessens. Serverade med lite mörk choklad i små bitar, precis som sundborn punch. Efter glassen kom jag på att jag hade kräftor i kylen som jag behövde äta upp, det var inte så många men ack så gott. Så lite för mycket intag idag ;)

Av Emilie - 25 augusti 2013 23:01

Börjar bli riktigt förvånad över mig själv. Det har nu gått tre veckor med lchf och inget fusk. Knappt ens vart sugen på det. Som i helgen har det varit restaurang besök två ggr och kalas med tårta och goa kex. Jag höll mig till min kladdkaka. Idag smakade jag en sked tårta för att smaka om min syster gjort ett bra jobb, smaka och äta är skillnad!

I lördags morse knöt jag på mig skorna inför årets sämsta runda. Så sjukt seg i benen!!! Kunde inte få igång mig alls. Gick mestadels, kände stundvis för att sätta mig och ringa efter skjuts. Men kom framåt ändå, tillslut. Det hann ju bli så varm innan jag kom iväg med, strax efter nio. Solen gassade på ordentligt. Till slut kom jag in i skuggigare partier, och tänkte hela tiden att jag skulle springa då och det gjorde jag. Sakta kom jag framåt. Men blev väldigt ledsen på runkeeper som strulat så det senaste, den får inte igång gpsen ich inte en enda gång under rundan. Ska se om det går art hitta på eniro och rita i mät där.
Gonatt

Av Emilie - 21 augusti 2013 23:07

Idag bjöds det på lasagne här hemma.
Just det ni kanske undrar hur jag äter på dan. Jag jobbar på en lunchrestaurang så nylagad god mat mån-fre. Bättre kan man inte få det. Idag hade jag otur. Stekt strömming m mos el lasagne. Så jag fixade till lite eget, fräst vitkål m kyckling och grädde. Strömming är inte riktigt min grej, jag har ätit det ett par ggr men då dränkt det i mos, lingon och den kalla cremen.
Anyway... Lasagnen blev supergod. Först fräste jag färsen, på med lökpulver och vitlökspulver. Passerade tomater, jag gillar inte bitarna i de krossade, creme fraich och Philadelphia vitlök o örter. Lite sambal oelek och såklart salt o peppar och färsk vitlök. Varva med tunnt skivad zucchini, idag hade hag mozzarella uppepå. In i ugnen 200 g typ 20 min tills den fått fin färg.
Kl 20 tog jag en jogg på 5 km. Ungefär samma tider som förr. Tyvärr är min gps knäpp så man får inte så kul resultat på runkeeper, måste kolla uppp det. Tiden var den samma men känslan var sååååå mkt bättre, det blev inte 7000 bråk med mig själv om jag skulle fortsätta springa el gå :) jag är Nöjd! Och trött, gonatt!
Hunden däckade två steg innanför dörren :)

Av Emilie - 20 augusti 2013 20:59

Tisdagar är falukorvs dagen.
Idag var planen korvstroganoff.
Jag blev på USELT humör när Lukas strulade när jag hämtade honom på dagis, typiskt när man inte kan deppa ner sig i godis.
Tisdag är ju stalldag så bara att ge sig av, trots humör. Jag var där typ 1,5 h eftersom det bara går att skritta en liten runda. På väg hem försökte jag peppa mig eller tvinga mig själv att springa en runda med. När jag kom hem lagades det middag. Normalt brukar dom rredan ha ätit när jag kommit hem. Och idag hade sambon tom. stekt vitkål till mig, jag brukar få göra det själv. Så då var det inte läge att ge sig iväg igen. Det fick bli soffan istället. Men imorgon, då finns inga ursäkter efter sambon även fick åka ut och fiska ikväll. Imorrn är det min tur.

Sambons goa korvstroganoff

Presentation

Det är åter dags att ta tag i mitt liv, med hjälp av LCHF. Vi får se hur långt jag kommer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards