Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Kycklinggryta med fetaost LCHF

Av Emilie - 12 september 2013 07:06

Häromdan åt vi en kyckliggryta med fetaost. Jag var inte helt nöjd med kryddningen men får jobba på det.

Jag fräste kycklingbitar, kryddade med salt peppar och oregano. Hällde på grädde och lät det koka en stund. Sen smular man ner ett paket fetaost och låter det koka ihop lite så osten smälter. Strax innan servering blandade jag i cocktailtomat halvor.

Nästa gång skippar jag oreganon och tar nog lite lök, paprika chili istället.

Till detta fick grabbarna pasta och jag valde frästa haricots verts.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 22 februari 2015 21:13

Va snpopcornen går, söndag och dags för ny update. Totalt denna vecka ner 0.4 kg. Har dock tagit mig igenom jobbigaste veckan på månaden, med godkänt. Nu under helgen har jag fuskat lite. I fredags åt jag lite äppelpaj på tjejmiddagen, höll mig ...

Av Emilie - 15 februari 2015 20:46

Jag är nöjd över veckan som gått. Mina "fails" har varit få, popcorn med sonen på vår halvdag lediga tillsammans. Det var det värt. Jag har ätit lite mörk choklad, nån smaksatt m salt o nån nöt, inte jätte lchf men bättre än marabou. Just det två sk...

Av Emilie - 9 februari 2015 20:59

Det är inställningen som gäller! Nu är det åter igen dags att ta tag i livet, undra hur länge det håller, förhoppningsvis läääänge. Med de nya kvargsorterna från Lindahls blir det lite lättare. Jag älskade nötchokladen! Jag råkade även ta en vanilj...

Av Emilie - 4 december 2014 20:38

Lagom till att man peppat upp blir jag förkyld!!! Det känns som det blir rejält med. Iprenen har avhjälpt lite började bli väldigt öm i kroppen. Jag hann iaf gå på sista zumba passet innan julledigheten. Det var lite det som gjort att jag peppat up...

Av Emilie - 9 februari 2014 20:00

Chokladbollar går ju verkligen göra på alla möjliga vis, och smaksätta med det mesta. Sist fick jag tips att smaksätt med bittermandel essens, mmmmm. det var gott!!   Nu senast köpte jag paranötter som jag mixade till mjöl. Första gången lite f...

Presentation

Det är åter dags att ta tag i mitt liv, med hjälp av LCHF. Vi får se hur långt jag kommer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards